loading...

خانه مشاور

خانه مشاور

بازدید : 342
شنبه 16 آبان 1399 زمان : 2:37

نتایج انتخابات امریکا۲۰۲۰

از مجموع ۵۳۸ رأی الکترال، هر نامزد انتخاباتی برای اینکه بتواند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود باید حداقل ۲۷۰ رأی الکترال به دست بیاورد.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن نامزد دموکرات، هر کدام مدعی پیروزی در انتخابات شده و یکدیگر را به تقلب متهم می‌کنند، شماری از مردم آمریکا هکر نست پنجشنبه۵اکتبر۲۰۲۰ (۱۵ آبان ۱۳۹۹) در چند شهر از جمله پورتلند، فیلادلفیا، شیکاگو و نیویورک به خیابان‌ها آمدند.

فیلم| تظاهرات، درگیری و بازداشت دهها نفر در آمریکا پس از انتخابات

وکیل ترامپ: پنسیلوانیا سابقه تقلب دارد ۱۳۹۹/۸/۱۵

«رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه شمارش ۲۰ ساعته آراء در ایالت پنسیلوانیا غیرقانونی است، مدعی شد: «آنها سابقه تقلب دارند و باید بررسی کرد چند نفر از مُردگان در آنجا رأی داده‌اند!»

پسر ترامپ: این کلاهبرداری است! ۱۳۹۹/۸/۱۵

«اریک ترامپ» پسر رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به نزدیک شدن بایدن به ۲۷۰ رأی الکترال گفت: این یک کلاهبرداری واقعی است. ما پنسیلوانیا را برنده می‌شویم. آنها می‌خواهند با تقلب ما را از آن باز دارند.

«فاکس‌نیوز» هم بایدن را پیروز میشیگان اعلام کرد ۱۳۹۹/۸/۱۵

شبکه فاکس‌نیوز با بیان اینکه بایدن با اختلاف بیش از ۶۰ هزار رأی در ایالت میشیگان پیروز شده، تعدا آراء الکترال او را (با احتساب پیروزی در آریزونا) به رقم ۲۶۴ افزایش داد.

با این حساب، او برای پیروزی در انتخابات فقط به ۶ رأی الکترال دیگر نیاز دارد.

فاکس نیوز، کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید اظهارات "رودی جولیانی"، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را که ادعا کرده بود "تقلب گسترده‌ای" در این انتخابات رخ داده، منعکس کرد.

مک‌انانی که به عنوان مشاور ارشد کمپین ترامپ نیز خدمت می‌کند، گفت: به طور ویژه، فیلادلفیا سابقه نتایج بسیار عجیب و غریبی دارد. شما در انتخابات ۲۰۱۲ میلادی ۵۹ حوزه مختلف داشتید که میت رامنی در هیچ یک از آنها دقیقا هیچ رای نیاورد که بسیار بعید و عجیب بود. شما فرد دموکراتی را داشتید که در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی به پر کردن صندوق‌های رای با آرای جعلی متهم شده بود.

وی مدعی شد: مقامات انتخابات ناظران انتخاباتی را مجبور کردند تا چندین متر دورتر بایستند و توانایی آنها را در نظارت بر روند شمارش آرا و تضمین درستی و صحت آنها محدود کردند.

مک‌انانی گفت: این شکایت نیز درباره یک نظارت آزاد و شفاف درباره آنچه در فیلادلفیا رخ می‌دهد، تنظیم شده است.

به پنسیلوانیا و کارولینای شمالی اجازه داده شده تا ضرب‌الاجل زمان دریافت آرا را تمدید کنند. این بدان معناست که آمار رسمی‌برای پنسیلوانیا تا روز جمعه و برای کارولینای شمالی تا ۱۲ نوامبر مشخص نمی‌شود.

به رغم این موضوع، مک‌انانی گفت: تیم ترامپ مطمئن است که رئیس جمهوری با دست‌کم ۴۰ هزار رای در پنسیلوانیا پیروز خواهد شد.

وی افزود: کمپین ترامپ همچنین معتقد است که آنها در آریزونا پیروز خواهند شد.

ترامپ به ۵۷.۷ درصد از ۶۰۰ هزار رای نیاز دارد که مک‌انانی معتقد است وی با حدود ۳۰ هزار رای در این ایالت پیروز خواهد شد.

مک‌انانی در پاسخ به این سوال که آیا کمپین ترامپ فکر می‌کند که ترامپ می‌تواند بدون آریزونا به ۲۷۰ رای الکترال لازم دست یابد یا خیر، گفت: صریحا باید بگویم که هر چیزی ممکن است.

وی افزود: ما معتقدیم که راه پیروزی ترامپ در این انتخابات از آریزونا، پنسیلوانیا و جورجیا می‌گذرد.

7

نتایج آرای ریاست جمهوری

ایالتتعداد آراایالتتعداد آراایالتتعداد آرا
آلاباما۹کنتاکی۸داکوتای شمالی۳
آلاسکا۳لوئیزیانا۸اوهایو۱۸
آریزونا۱۱مین۴اوکلاهاما۷
آرکانزاس۶مریلند۱۰اورگون۷
کالیفرنیا۵۵ماساچوست۱۱پنسیلوانیا۲۰
کلرادو۹میشیگان۱۶جزیره رود۴
کانکتیکات۷مینه‌سوتا۱۰کارولینای جنوبی۹
دلاور۳می‌سی‌سی‌پی۶داکوتای جنوبی۳
منطقه کلمبیا۳میسوری۱۰تنسی۱۱
فلوریدا۲۹مونتانا۳تگزاس۳۸
جورجیا۱۶نبراسکا۵یوتا۶
هاوائی۴نوادا۶ورمونت۳
ایداهو۴نیوهمپشایر۴ویرجینیا۱۳
ایلینوی۲۰نیوجرسی۱۴واشنگتن۱۲
ایندیانا۱۱نیومکزیکو۵ویرجینیای غربی۵
آیووا۶نیویورک۲۹ویسکانسین۱۰
کانزاس۶کارولینای شمالی۱۵وایومینگ۳

جدول. تعداد آرای الکترال هر ایالت آمریکا

«الکترال کالج» است. واژه «کالج» (college)

مجمع گزینندگان مجموعاً ۵۳۸ برگزیننده دارد. تعداد برگزیننده‌های هر ایالت تقریباً متناسب با اندازه جمعیت آن ایالت است. هر ایالت به همان تعدادی که در کنگره آمریکا (شامل مجلس نمایندگان و مجلس سنا) نماینده دارد در مجمع گزینندگان هم برگزیننده دارد. کنگره آمریکا در حال حاضر شامل ۱۰۰ نماینده مجلس سنا و ۴۳۵ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا است (مجموع این الکتورها ۵۳۵ نفر می‌شود و سه الکتور هم برای منطقه کلمبیا موسوم به دی‌سی DC در نظر گرفته شده است.)

برای مثال کالیفرنیا که ۳۹ میلیون نفر جمعیت دارد، در مجلس نمایندگان ۵۳ نماینده و در سنا ۲ سناتور دارد که به این ترتیب الکتور‌های آن ۵۵ نفر خواهد بود. این ایالت دارای بیشترین آرای الکترال است.

از مجموع ۵۳۸ رأی الکترال، هر نامزد انتخاباتی برای اینکه بتواند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود باید حداقل ۲۷۰ رأی الکترال به دست بیاورد.

اگر در ایالتی یک نامزد برنده رأی مردمی‌باشد تمام آرای الکترال به او اختصاص خواهد یافت. به عنوان مثال اگر نامزدی ۵۰.۱ درصد از آرا در ایالت تگزاس را کسب کرده باشد تمامی‌۳۸ رأی الکترال این ایالت از آن او خواهد بود. حالا در همین ایالت ممکن است یک نامزد ۹۹.۹ درصد آرا را به دست بیاورد و باز هم همان ۳۸ رأی الکترال به سبد او خواهد رفت.

از همین روست که یک نامزد ممکن است بدون داشتن آرای اکثریت در سراسر ایالات متحده با برنده شدن در رقابت‌های تنگاتنگ چند ایالت معین، پیروز نهایی انتخابات شود. تنها دو ایالت (ایالت‌های مین و نبراسکا) وجود دارند که آرای الکترال خودشان را به نسبت آرای مردمی‌تقسیم می‌کنند.

به همین دلیل است که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به جای آنکه به دنبال تلاش برای به دست آوردن بیشترین آرای مردمی‌در سراسر کشور باشند، منابع و انرژی خودشان را صرف کسب رأی در چند ایالت مهم که به ایالت‌های «چرخشی» (یا ایالت‌های «بینابین» یا ایالت‌های «خاکستری») معروفند می‌کنند.

تو میگی بیخیالم شو ،برو به زندگیت برس ولی...
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی